2015. február 5., csütörtök

Petőfi projektzáró

A 7.b-s diákok az első félévre roppant érdekes témát kaptak a magyartanárnőtől. Ez nem volt más, mint nemzetünk egyik legcsodálatosabb költőjének, Petőfi Sándor életének a feldolgozása. 
Most biztos azt gondoljátok, hogy mi érdekes lehet egy reformkori költő életén. Azonban ki kell, hogy ábrándítsalak titeket: tévedtek. Őszinte leszek hozzátok: eleinte nekem is ilyen gondolatok cikáztak a fejemben , de kellemeset csalódtam. Ahogy egyre jobban beleástuk óráról órára  magunkat a témába, érdekesebbnél érdekesebb dolgok kerültek számomra napvilágra . Egyre jobban tisztelni kezdtem ezt az embert. Ahogyan álmai megvalósítására törekedett, az valami egészen fantasztikus. Sokoldalú fiatal ember volt: költőként , vándorszínészként és legfőképpen forradalmárként állta meg a helyét . 1848 március 15-én neki köszönhetjük egy nemzet fellángolását. 
 Akik még nem sokat foglalkoztak vele, azoknak bátran merem ajánlani, hogy ne csak iskolai tananyagként olvassanak utána Petőfinek! Mindenkit más ragad meg benne. Van akit a forradalomban betöltött szerepe, és van, akit szebbnél szebb versei. 
Az osztályunk magyarórái tehát Petőfi jegyében teltek. Azt figyeltem meg , hogy akik eddig nem fordultak túl nagy érdeklődéssel az irodalom iránt, most azok is lelkesen készültek a kiselőadásokra, a csoportos felelésre, tanulták a memoritereket. Azonban , mint minden jónak ennek is vége szakadt, ugyanis elérkezett a projektzáró. Szokásosan 4 csapatban,  6-7 fővel készültünk. Szétosztottuk a témaköröket a költő pályájáról, műveiről, majd néhány nap felkészülési idő után előadtuk a magyar óra keretében. A csapatom, a 3-as csapat minden tagja rendesen kivette a részét a munkából és emiatt nagyon büszke vagyok rájuk. Természetesen minden csapat remekelt és Éva néni is meg volt velünk elégedve . 
A csapatom felelete:





Szerkesztő: Szívek Laura

4 megjegyzés:

  1. Tetszik a bejegyzés! Kis megjegyzés: Ez most nem projektzáró volt, hanem csoportos felelés...:)
    Egyébként nagyon büszke voltam rátok, hogy milyen jól tudtok már szóban felelni, kiselőadást tartani! Biztos vagyok benne, hogy a középiskolában sikeresen fogjátok venni az akadályokat! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen Éva néni , igyekeztem :) Köszönöm az osztály nevében , de nem sikerult volna ilyen jól ha nem lenne ilyen szuper magyar tanárnőnk .

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés